13 Kasım 2012 Salı

Gezi Notlarım 2;Adana ve Kahramanmaraş’ı gurmeye gittik…

Gezi Arkadaşlarım;
Vedat Kermeli
Okan Sert
Ümit Bektaş

Adana ve Kahramanmaraş’ı  gurmeye gittik…

11 kasım sabah 07:00 de, 10 arkadaş  Adana’ya uçtuk.

Koridorda birlik ve beraberliğimizi bozmak isteyenlere biriz yeriz içeriz gezer tozarız mesajı verdik...

Uçaktan iner inmez kiraladığımız araçlarımızı havalimanı otoparkında teslim alarak doğru  köprübaşında Şalgamcı Ali Göde’ye… parmakla gösteilecek lezzet durağı....

1duble bardak taneli şalgamlarımız içip 5 litrede kuryeyle bize ulaştırılmak üzere siparişlerimizi verdik.Hiç zaman kaybetmeden;
Sabancı Camii ni görmek üzere yola koyulduk,

zaman önemli akşam 21:15 de dönüş uçağımız kalkacak,seri hareketlerle gezilecek yerler seri,yenecek yemekler sindirerek gezimiz devam ediyor.Sabancı Camiinden çıkarken 3 gün önce arayıp sotelettirdiğimiz ciğer,kuzu şiş ve Adana kebaplarımız yemek üzere Yeni Otogar yan sokağında ,Seyhan Fevzipaşa camii yanındaki Hayal Kebap’a geldik.Önce hafif aperatif kahvaltı 5 dk.lık sigara içenler için mola ve beklenen an…ciğer ve kebaplarla buluşma…Harika lezzetler sen delimisin kardeşim diyenlere bir kez daha sesleniyorum,taş yerinde ağır,Lezzet ocağında pişer diye.Adana da keyifli bir sonradan hüzünle ayrılarak yenilezzet keşifleri için K.<maraş’a hareket.Yaklaşık 200 km bir yolculukla K.Maraş tayız.
Önce Sütçü İmam’ın kabrini ziyaret,K.maraş Kalesi çarşıda kısa bir tur ve Ferah Pastanesine (edo.com.tr) Sıcak Tatlı ve Keçi Sütüyle Maraş dondurması…oy oy oy
Dilinizde eriyerek giden havuç dilimi ve incecik kadayıf,sıcak tatlının soğuk dondurmayla aşkı,hani derler ya büyük aşklar nefretle başlar diye…sıcakla soğuğun valside böyle bir şey…Anlatılmaz yaşanır…

Ulu Camii ve civarındaki kapalı çarşıya geri döndüğümüzde camii etrafındaki kalabalık gözümüze takıldı. Siirt'te meydana gelen helikopter kazasında şehit olan 17 askerden Jandarma Uzman Çavuş 24 yaşındaki Ömer Büyükköse'nin cenaze namazı imiş,elhamdülillah iştirak etmek nasip oldu.rabbim cümlesine rahmetiyle muamele eylesin bizlerede şefaatçi eylesin inşallah.

Çarşı turu ve mini bir alışverişten sonra Trabzon caddesindeki Efendioğlu Kasap Ve Ocakbaşına geldik.çalışanları işletenleri gerçekten isimleriyle müsemma çok efendi cana yakın misafirperver arkadaşlar tebrik ediyorum.3 gün önce geleceğimizi haber vermiştik,Pazar 3.5 gibi sizdeyiz diye.İşletmeci iki kardeş aralarında bizi konuşurlarken içeri girdik,bize ayrılam masaya oturduk inanın 1 dakika içinde salata ve közlenmiş sebzeler ayran,lavaş vs.ile soframız donatılmıştı.Ceket montlarımızı çıkarmadan şişlerin servisi başladı.Burada usül siz dur diyene kadar şişler geliyor,bazen ciğer bazen et,arada tadımlık sucuk…İşletme sahipleriyle çaylı sıcak bir sohbetten sonra adana’ya dönüş için yola koyulduk.Bu arada yollarda mandalinamız yemişimiz ve çok güzel cevizli sucularımızla midelerimiz hayli yorduk.Uçakta çay-kahve sandöviç ikramında ekipteki arkadaşlar birbirimize bakıp gülüyorduk…Kimisi hafif geldi bu menü diye…kimiside üstad neremize yiyeceğiz nefes almaki sitiyorum diyordu.

He bu arada döner dönmez diyete başlayanlarda oldu aramızda;bir sonraki yolculuk içinde olabilir.Artık bu saatten sonra ucuz uçak bileti için gözlerimizi dört açıp beklemeye koyuluyoruz.Herkese selamlar.

Rabbim yeme içmeyle bizleri imtihan etmesin,sağlıcakla kalın.