27 Nisan 2017 Perşembe

İstanbul'dan hafta sonu kaçamağı / BURSA

İstanbul ' dan hafta sonu kaçamağı / BURSA
Osman Gazi köprüsü açılınca Bursa çat kapı oldu, mesafeler kısaldı. İstanbul çıkışlı bir Bursa hafta sonu kaçamağını etüd ettik ve sizler için yazdık.
Cumartesi sabah erken istanbul ' dan iki aile iki araç çıktık yola. Rotamız ilk olarak Saitabat köyü kadınlar dayanışma derneği, Bursa'nın Kestel ilçesinde şelale yanına konumlanmış , kadınların işlettiği dernek , kahvaltı için mükemmel bir adres. Köyde birinci nesil Artvin göçmeni. Karadeniz kültürü ve Bursa harmanlanmış  devam ediyor. Mıhlama , silor,  tarhana çorbası kahvaltıda baş köşede yerini alıyor.
Yanında yöresel reçeller, cevizli haşhaşlı Bursa lokumu denen ekmekle servis ediliyor. Pencerelerden süzülen şelalenin sesi altında kahvaltıyı verandada kahveyle taçlandırmasan olmazdı tabi.

Şelale yürüyüşü ardından Uludağ eteğinde konumlanmış , tarihi dokusu korunmuş, Cumalıkızık sıradaki durağımız idi. Tarihi dar sokaklarda yürüyüş ardından, kalabalığı geçip, cin aralığı çaprazında çeşme yanında soğuk su içilmekle doyulmuyor. Saitabattaki gibi bu bölgede de Erzurum şivesi duymanız mümkün. Bursa da bu açıdan çok göç almış sentez bir bölge.

Bursa' ya gelmişken teleferikle Uludağ ve Sarıalansız olmaz. Doyumsuz çam ağacı manzarası ile gidiş dönüş yüksek rakımla kendimizi test ediyoruz.

''Açıktık artık , İskender ''diyor , ekipten yükselen sesler. Bursa merkeze en büyük sorun otopark . Önerimiz Ulucami yanında Koca Ahmet katlı otoparkı. Üst katlarda da olsa yer bulmanız mümkün .
Ulucami namaz arası ardından
Kebapçı İskender ' de Şıra, İskender ve Kaymaklı Kemalpaşa tatlısını kombinasyonunu deniyoruz. Peşinden tabini Ulucami altında Kozahanda artık üçüncü nesilin işlettiği handa çınar ağaçları altında çay kahve molası . Bu han içinde bir dükkan Rafet Nalıncılar seyirlik bir antika dükkanı açmış. Satılık değil , seyirlik diyor Rafet Bey.
İpek şal , havlu , yüzük ve kehribar teşbih alışverişi için bu han ve çevre hanlar bulunmaz fırsat. Tophane ' ye çıkıp Osman gazi ve Organ gazi türbe ziyareti yapıp, Bursa manzarasını seyre koyuluyoruz. Dağlı kestane şekerinden alışveriş, isteğe göre arabacılardan hurma tatlısı hediyelik için alternatiflerimiz.

Yorulduk artık , dinlenme vakti , konaklama adresimiz, Mudanya sahilde demirlemiş tarihi bir gemi: Otantik Gemi Otel. 1960 olaylarında kaybedilen Turan Emeksiz' in ismi verilen Kadıköy Eminönü vapuru emekli olunca buraya bir restorasyonla gelmiş. İstanbul' da olup da bu gemide uyuklamayın yoktur herhalde, başta Şenol Bey olmak üzere yolculuk arkadaşlarımız uyuya kaldıkları yerleri tek tek gösterip, eski anıları tazelediler . Akşam Mudanya sahilde dolaşıyoruz, hava gece soğuk, Rumeli çorbacısında çorba molası vererek ısınıyoruz.
Kamaralarımıza yerleşip, sabah güvertede kahvaltımızı yaptık.  Balıkesir otobanından Gölyazı' ya yola koyulduk. Ulubat gölü kıyısında şirin bir köy, fotoğraf tutkunları için mükemmel bir manzara. Ağlayan çınar , mübadele yılları tarihini , köyün en yaşlısı  Tahir amca' dan dinliyoruz. Balıkçı barınağı yanında onu ufku seyrederken bulmak mümkün.
Uzun bir çay molası ve tekne turu ardından , mayalı ekmek , yumurta , peynir alışverişi yapıyoruz. Balıkçı hali bol miktarda göl balığı Turna ve Sazan alıcılarını bekliyor. Göl kıyısında uzun bir yürüyüş tavsiyemiz .

Bir sonraki rotamız Trilye . Yolumuz Balıkesir otobanından Zeytinbağı bölgesinden zeytin ağaçları ve Badem kiraz çiçekleri arasından geçerek ilerliyoruz . Trilye sahilde zeytin, yağ, turşu alışverişi sonrası, Taş mektep , Çamlı kahve ziyaret ediyoruz. Trilye yemek için balık alternatifi bol. Yemek ardından İstanbul' a dönüş vakti. Eski kliseden camiye çevrilen Trilye Fatih Cami' sinde huzur vakti sonrası bir sonraki geziyi tur yoldaşımız Kulak ailesiyle planlamaya başlıyoruz .
Bir sonraki İstanbul' dan hafta sonu kaçamağında görüşmek üzere .

Prof. Dr. Zekeriya Nurkalem
Gezgin Gurmeyiz

Not: Mekan iletişimleri:

1.Saitabat Kadınlar Derneği: Saitabat , Kestel . 0224 3881233
2.Dedeoğlu,  Küçük ev ,Cavidan Abla gözleme evi . Cumalıkızık.
0535 9840586.
3.Bursa Kebabçısı: Ulucami Yanı Bursa. 0224 2221602
4.Otantik Gemi Otel , Mudanya:
0224 554 43 00
5.Rumeli Çorbacısı, Mudanya : 0224 5448400
6.Sevgi Pıtırcıkları Gözleme Çay Evi, Gölyazı: 0530 6152202.